La version française suit
This series takes a deeper look at the development proposal for 6310 Hazeldean Road. Based on questions and comments we’re receiving from residents, I’m hoping to provide answers and more context: How closely does the proposal align to municipal and provincial rules? What infrastructure investments are coming for Stittsville? What is reasonable and what is unreasonable in Devmont’s planning rationale?
- Part 1: How can they go from 15 metres to 77 metres?!
- Part 2: What does “suitable transition” mean?
- Part 3: When will Carp Road be upgraded?
- Part 4: More OC Transpo service for Stittsville coming this spring
- Part 5: Parking and walking
- Part 6: Schools, doctors, and other amenities to support growth in Stittsville
- Part 7: Timelines and the planning process
See also
- NOTEBOOK: Why are there so many applications for apartments in Stittsville these days?
- NOTEBOOK: Bill 23 makes it even harder for cities to fix the infrastructure gap
Development information meeting
Our office will be hosting a development information meeting on Tuesday, February 20 at 7:00 p.m. on zoom to discuss this zoning by-law amendment re-submission. To register: https://us02web.zoom.us/webinar/register/WN_40_6EEHCQNeWs2TkW7U7IQ#/registration
Once you have registered you will receive a confirmation email containing login information for the meeting.
Carnet de notes : un regard approfondi sur la proposition d’aménagement du 6310, chemin Hazeldean (index de la série)
Cette série examine plus en détail la proposition d’aménagement du 6310, chemin Hazeldean. À la suite des questions et des commentaires que nous avons reçus de la part des résidents, j’espère apporter des réponses et un peu plus de contexte aux questions suivantes : dans quelle mesure la proposition est-elle conforme aux règles municipales et provinciales? Quels sont les investissements d’infrastructure à venir pour Stittsville? Qu’est-ce qui est raisonnable et qu’est-ce qui est déraisonnable dans le cadre de la justification d’aménagement de Devmont?
- Partie 1 : Comment peuvent-ils passer de 15 mètres à 77 mètres?!
- Partie 2 : Que signifie « transition appropriée »?
- Partie 3 : Quand la route Carp sera-t-elle rénovée?
- Partie 4 : OC Transpo offrira des services supplémentaires à Stittsville au printemps
- Partie 5 : Stationnement et marche
- Partie 6 : Écoles, médecins et autres commodités pour soutenir la croissance à Stittsville (à venir)
- Partie 7 : Calendrier et processus de planification
Consulter également :
- CARNET DE NOTES : Pourquoi y a-t-il tant de demandes d’appartements à Stittsville ces jours-ci?
- CARNET DE NOTES : Le projet de loi 23 rend encore plus difficile pour les villes de combler les lacunes en matière d’infrastructures