UPDATE: March 25, 2019 — An updated Plan of Subdivision concerning the property has been submitted by Regional. The revised materials have been uploaded to DevApps and are available for review here. The updated plan brings no changes in terms of the number of units or street layout. Some changes were made to the block adjacent to the walkway/servicing block due to the introduction of semi-detached homes. Also, the two southernmost blocks along Tim-Sheehan Place have been tweaked to balance them out.


Last December, the City of Ottawa received two applications to permit the development of the last phase of the Fernbank Crossing subdivision on lands located at 5621 and 5615 Fernbank Rd.

On February 20, City staff and the land developer met with residents to answer their questions and hear their concerns about the application. Kathy Rygus and Amanda Marsh, planners with the City of Ottawa, and Taylor Marquis and Erin O’Connor from Regional Group took time to answer every question. Slides from the meeting are available here.

The Fernbank Community Design Plan (CDP), approved in 2009, designated the lands in question for a potential paramedic post and a potential transit station/park-and-ride. After consideration of its needs and priorities, the City decided that it did not need a paramedic post in this location but that it would purchase the park-and- ride block. Because the City will not be acquiring the paramedic post site, the owner of the land has applied for a plan of subdivision and zoning bylaw amendment to permit the development of townhouses on a public street where the paramedic post was to be located. Residents of the area expressed concerns including emergency vehicle response times, residential density and traffic.

If the rezoning is approved, Regional Group will start developing the residential neighbourhood and the City will purchase the park-and-ride block through its real estate branch. The park-and-ride land will be graded and seeded by the developer before being conveyed to the City. The City will then be responsible for maintaining the land until the construction of the park-and-ride. The park-and-ride remains in the City’s long term transportation plans but there is no set timeline for construction.

If you have questions about this proposal contact Amanda Marsh, the planner on this file by phone at Tel.: 613-580-2424, ext. 13409 or by email at Amanda.marsh@ottawa.ca. You can also email Glen with any questions or comments at glen.gower@ottawa.ca.

 


Résumé de l’assemblée publique pour le plan de lotissement des 5615 et 5621, chemin Fernbank.

En décembre dernier, la Ville d’Ottawa a reçu deux demandes d’approbation pour l’aménagement de la dernière phase du lotissement de Fernbank Crossing, situé aux 5621 et 5615, chemin Fernbank.

Le 20 février, le personnel de la Ville et le promoteur immobilier ont rencontré les résidents pour répondre à leurs questions et leurs préoccupations concernant le projet. Kathy Rygus et Amanda Marshurbanistes de la Ville, ainsi que Taylor Marquis et Erin O’Connor de Regional Group ont pris le temps de répondre à chaque question. Vous pouvez consulter ici le diaporama présenté à la réunion.

Le plan de conception communautaire (PCC) de Fernbankapprouvé en 2009, prévoyait pour les terrains visés la possibilité d’aménager un poste du Service paramédic et une station de transport en commun ou un parc-o-bus. La Ville a établi, après avoir étudié ses besoins et ses priorités, que l’aménagement d’un poste du Service paramédic n’était pas nécessaire à cet endroit, mais qu’elle achèterait le terrain prévu pour le parc-o-bus. Puisque la Ville ne fera pas l’acquisition de l’autre site, le propriétaire du terrain a fait une demande de plan de lotissement et de modification au Règlement de zonageafin de permettre la construction de maisons en rangée sur la rue publique où le poste du Service paramédic aurait été situé. Les résidents du quartier ont fait part de leurs inquiétudes concernant entre autres le délai d’intervention des véhicules d’urgence, la densité résidentielle et la circulation routière.

Si la modification au Règlement est approuvée, Regional Group commencera l’aménagement du quartier résidentiel et les Services immobiliers de la Ville feront l’acquisition de la portion de terrain prévue pour le parc-o-bus. Ce terrain sera nivelé et ensemencé par le promoteur avant d’être cédé à la Ville, qui sera ensuite responsable de son entretien jusqu’à la construction du parc-o-bus. Ce dernier fait partie des projets à long terme de la Ville pour le réseau de transport, mais aucun échéancier n’a été fixé.

Si vous avez des questions concernant la demande, veuillez communiquer avec Amanda Marshl’urbaniste responsable du dossier, par téléphone au 613-580-2424, poste 13409, ou par courriel à l’adresse amanda.marsh@ottawa.ca. Vous pouvez aussi écrire un courriel à M. Gower avec vos questions ou vos commentaires à l’adresse glen.gower@ottawa.ca.