There are several Stittsville applications on the agenda of the Committee of Adjustment meeting on January 16.  The meeting takes place at Ben Franklin Place (101 Centrepointe Drive) starting at 9:00am.

You can find the full agenda an all supporting documents here…


About the Committee of Adjustment

The Committee of Adjustment is a quasi-judicial tribunal appointed by City Council and is independent and autonomous from the City Administration. The committee consists of fifteen members, who are divided into three panels of five members each, and each panel hears applications for a different geographic area of the city. Stittsville is part of Panel 3.  Each panel meets approximately once per month and meetings are open to the public.

If you have received a Notice of Public Hearing and would like to provide your written comment to the Committee of Adjustment, please address your correspondence to the Secretary-Treasurer of the Committee:

Secretary-Treasurer
Committee of Adjustment
101 Centrepointe Drive
Ottawa, ON    K2G 5K7
cofa@ottawa.ca

The committee derives its jurisdiction from the Planning Act of Ontario and its mandate is to:

  • Consider and make decisions on applications for Minor Variances from the provisions of a Zoning By-law
  • Consider and make decisions on applications for Consent to “sever” a property, or for any agreement, mortgage or lease that extends for more than 21 years
  • Consider and make decisions on applications for Permission, which deal with the enlargement or extension of a building or structure that is legally non-conforming, or a change in non-conforming use
  • Consider and make decisions on applications for Validation of Title and Power of Sale

The Committee of Adjustment and its application processes are separate and distinct from other municipal development approval processes, and one or more of these processes may occur at the same time.

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Le mandat et la structure du Comité de dérogation

Le Comité de dérogation est un tribunal quasi judiciaire nommé par le Conseil municipal et qui exerce ses activités indépendamment de l’administration municipale. Le Comité est composé de quinze membres, répartis dans trois groupes de cinq membres chacun, et chacun de ces groupes entend les demandes d’un secteur géographique différent de la ville.

Si vous avez reçu un avis d’audience publique et souhaitez faire part de vos commentaires écrits au Comité de dérogation, veuillez adresser votre correspondance au secrétaire-trésorier du Comité:

Secrétaire-trésorier
Comité de dérogation
101, promenade Centrepointe
Ottawa (Ontario)   K2G 5K7
cofa@ottawa.ca

Le Comité, qui tire ses pouvoirs de la Loi sur l’aménagement du territoire de l’Ontario, est chargé:

  • d’examiner des demandes de dérogations mineures à une disposition du règlement de zonage et de prendre des décisions à leur égard;
  • d’examiner et de prendre des décisions à propos des demandes d’autorisation de morcellement d’un terrain ou des demandes concernant toute entente, toute hypothèque ou tout bail qui s’applique pour plus de 21 ans;
  • d’examiner des demandes d’autorisation en vue d’agrandir ou d’élargir un bâtiment ou une structure non conforme à la loi, ou de modifier une utilisation non conforme;
  • d’examiner des demandes de validation de titre et de pouvoir de vente et de prendre des décisions à leur égard.

Le Comité de dérogation et son processus d’examen des demandes sont distincts et indépendants des autres processus municipaux d’approbation des projets d’aménagement. Il peut donc arriver que les différents processus d’approbation se déroulent simultanément.

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