Le français suit

Keep an eye out for these new Area Speed Limit signs, coming soon to several neighbourhoods in Stittsville.  The signs are already up in the Fernbank area, and later this summer signs will go up in the West Ridge area between Fernbank and Hazeldean. The signs help establish a consistent 40km/h speed limit on all residential streets, rather than the mish-mash of speed limits that currently exist.  It makes it easier for police to enforce, and is a reminder to motorists that 40km/h is the maximum speed on residential streets.  I’m looking forward to seeing these two projects underway. Here’s more info from the city’s traffic safety team. -GG.


Residential neighbourhoods in Ottawa built after 2009 often have reduced speed limits of 40 km/h. Many older neighbourhoods don’t. That’s about to change.

Last fall, a new type of speed limit sign started to be posted at the entrances and exits of some older Ottawa neighbourhoods to designate speed limits lower than 50 km/h. These signs look like any other speed limit signs, with one exception: they have an “Area” panel attached.

When entering a neighbourhood with an ”Area” speed limit sign, motorists should be aware that the lower speed limit is in effect for all streets within that area. The limit only changes after road users pass a sign indicating the end of the reduced speed limit.

By placing signs at only the entrance and exit points of select areas, residents will be able to enjoy neighbourhoods that aren’t cluttered with speed limit signs on every street.

Reducing speeds will also help to make the neighbourhood safer for pedestrians, cyclists and children playing in the area.

Additional neighbourhoods will be added each year.


Des panneaux de limite de vitesse de secteurs bientôt dans plusieurs quartiers de Stittsville

Soyez à l’affût : de nouveaux panneaux de limite de vitesse de secteurs feront bientôt leur apparition dans plusieurs quartiers de Stittsville. On en trouve déjà près du chemin Fernbank, et d’autres seront installés cet été près de la promenade West Ridge, entre les chemins Fernbank et Hazeldean. Ces panneaux fixent une limite uniforme de 40 km/h pour toutes les rues résidentielles, éliminant la confusion actuelle. Il est ainsi plus facile pour les autorités de faire respecter la limite de vitesse dans les rues résidentielles et pour les automobilistes de ne pas la dépasser. Il me tarde de voir ces projets en action. Voici des renseignements supplémentaires de l’équipe de sécurité routière de la Ville. – GG


Les quartiers résidentiels d’Ottawa construits après 2009 ont généralement une limite de vitesse réduite de 40 km/h, mais on ne peut pas en dire autant de beaucoup de quartiers plus anciens… pour le moment.

L’automne dernier, un nouveau type de panneau a fait son apparition à l’entrée et à la sortie de quartiers plus anciens, annonçant une limite de vitesse inférieure à 50 km/h. Les nouveaux panneaux sont identiques aux anciens, à une exception près : la mention « Secteur ».

Cette mention indique aux automobilistes que la limite de vitesse s’applique à l’entièreté des rues du secteur. Elle ne cesse d’être valide que lorsqu’un autre panneau indique la fin du secteur à vitesse réduite.

L’installation de panneaux à l’entrée et à la sortie de certains secteurs seulement permettra aux résidents de profiter d’un paysage dégagé, sans panneaux de limite de vitesse à tous les coins de rue.

La réduction de la limite de vitesse contribuera aussi à faire des quartiers des endroits plus sûrs pour les piétons, les cyclistes et les enfants qui jouent dehors.

De nouveaux quartiers seront ajoutés au projet chaque année.