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The Audit Committee today received the first report for the audit of OC Transpo’s zero-emission buses, which is being conducted over several phases. Today’s report focused on technology and performance, and Management agreed with all five of the Auditor’s recommendations.
The Auditor General confirmed that a thorough technical evaluation exercise was conducted as part of the procurement for the first four pilot buses, where the performance requirements defined for the buses are aligned to key variables and parameters of industry research and a sample of municipalities undergoing their own electric bus transformations. As the pilot continues, OC Transpo agrees with the recommendations around developing thorough control engineering tests, formalizing a performance measurement framework, refining the pilot schedule and tracking delays and risks. These recommendations will help the City build on its rigorous approach for the next procurement phase to ensure its modernized electric fleet meets the needs of residents.
The Audit Committee received the Auditor General’s report on the fraud and waste hotline. Of the 301 unique reports received in 2021, 31 of them were deemed to be substantiated. Investigations resulted in one employee being terminated, three resignations and 13 employees being suspended without pay.
The committee also received a report on the Audit of Ottawa Community Housing’s Development and Renewal Plan.
These reports will rise to City Council on Wednesday, March 9.
For more information on City programs and services, visit ottawa.ca, call 3-1-1 (TTY: 613-580-2401) or 613-580-2400 to contact the City using Canada Video Relay Service. You can also connect with us through Facebook, Twitter and Instagram.
Le Comité de la vérification reçoit le rapport de Vérification des autobus non polluants de la vérificatrice générale
Le Comité de la vérification a reçu aujourd’hui le premier rapport sur la Vérification des autobus non polluants d’OC Transpo, qui se déroulera en plusieurs étapes. Le rapport d’aujourd’hui est axé sur la technologie et le rendement, et la direction est d’accord avec les cinq recommandations de la vérificatrice.
La vérificatrice générale a confirmé qu’un rigoureux travail d’évaluation technique a été fourni dans le cadre de l’acquisition des quatre premiers autobus pilotes, opération dans laquelle les impératifs de rendement définis pour les autobus cadrent avec les grandes variables et les paramètres essentiels de recherche de l’industrie, ainsi qu’avec un échantillon de municipalités qui passent aussi à l’électrification des autobus. Au fur et à mesure que le projet pilote se poursuit, OC Transpo est d’accord avec les recommandations concernant l’élaboration de tests d’ingénierie de contrôle, l’officialisation du cadre de gestion du rendement, l’amélioration du calendrier de projet pilote et le suivi des retards et des risques. Ces recommandations aideront la Ville à s’appuyer sur son approche rigoureuse pour la prochaine phase d’approvisionnement afin de s’assurer que son parc modernisé de véhicules électriques répond aux besoins des résidents.
Le Comité de la vérification a reçu le rapport de la vérificatrice générale sur la Ligne directe de fraude et d’abus. Parmi les 301 rapports uniques reçus en 2021, 31 ont été jugés comme des signalements justifiés. Les enquêtes ont abouti à la cessation d’un employé, à trois démissions et à la suspension de 13 employés sans solde.
Le Comité a également reçu un rapport sur la Vérification du Plan de développement et de renouvellement de Logement communautaire d’Ottawa.
Ces rapports seront présentés au Conseil municipal le mercredi 9 mars.
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