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The City of Ottawa and Rideau Transit Group (RTG) are pleased to have reached a settlement that resolves several issues between them and resets their relationship to focus on the delivery of safe and reliable transit service to the people of Ottawa. Through this agreement, the City and RTG will continue to move forward with the goal of improved collaboration and partnership as recommended in the OLRT Public Inquiry Commission Report.

The settlement agreement:

  • Resolves the Notice of Default that arose following the August 8 and September 19, 2021 derailments through RTG’s acknowledgement of the Default and the City’s confirmation of the immediate cure based on RTG’s rigorous plan to address the issues that led to the derailments and come to a sustainable resolution of the axle bearing assembly issue. The City acknowledges the work RTG has done and will continue to do to ensure the people of Ottawa receive safe and reliable service on O-Train Line 1 and will continue to monitor RTG’s progress.

 

  • RTG is committed to achieving a sustainable resolution of these issues for all O-Train Line 1 light rail vehicles before the opening of the Stage 2 East extension. In addition, RTG has and will continue to implement various interim mitigation measures to ensure the reliability of O-Train Line 1.

 

  • The City and RTG have also settled several disputes concerning RTG’s performance during the maintenance phase and the City’s administration of the contract during the maintenance phase.

 

The City and RTG have been working collaboratively and cooperatively together for many months on the development of a rigorous Implementation Plan and resolution of both the Default and maintenance disputes. This collaborative work began prior to the release of the Commission Report. The settlement demonstrates both parties’ acknowledgement of the importance of cooperation, which the Commission Report urged, and demonstrates both parties’ ongoing commitment to the public interest in delivering safe and reliable train service on O-Train Line 1.

 

This agreement builds on the work already done to improve the system and reflects a number of recommendations from the Commission Report.

 

For more information on City programs and services, visit ottawa.ca, call 3-1-1 (TTY: 613-580-2401) or 613-580-2400 to contact the City using Canada Video Relay Service. You can also connect with us through Facebook, Twitter and Instagram.


 

La Ville d’Ottawa et le Groupe de transport Rideau annoncent une entente pour résoudre les différends en cours

 La Ville d’Ottawa et le Groupe de transport Rideau (GTR) sont heureux d’être parvenus à une entente qui résout plusieurs différends entre eux et qui rétablit leur relation afin de se concentrer sur la prestation d’un service de transport en commun fiable et sécuritaire à la population d’Ottawa. Grâce à cette entente, la Ville et le GTR continueront d’aller de l’avant avec l’objectif d’améliorer leur collaboration et leur partenariat, comme le recommande le rapport de la Commission d’enquête publique sur le train léger sur rail d’Ottawa (TLRO).

 

L’entente de règlement a entraîné :

 

  • La résolution de l’avis de défaut qui est survenu à la suite des déraillements du 8 août et du 19 septembre 2021 avec la reconnaissance du défaut par le GTR et la confirmation par la Ville de sa correction immédiate fondée sur le plan rigoureux du GTR pour régler les problèmes qui ont mené aux déraillements et en arriver à une résolution durable du problème de la boîte d’essieu. La Ville reconnaît le travail accompli par le GTR et continuera de veiller à ce que la population d’Ottawa bénéficie d’un service sécuritaire et fiable sur la Ligne 1 de l’O-Train et de surveiller les progrès du GTR.

 

  • L’engagement de la part du GTR à trouver une solution durable à ces problèmes pour toutes les voitures de train léger de la Ligne 1 de l’O-Train avant l’ouverture du prolongement vers l’est de l’Étape 2. De plus, le GTR a mis en œuvre, et continuera de mettre en œuvre, diverses mesures d’atténuation provisoires pour assurer la fiabilité de la Ligne 1 de l’O-Train.

 

  • La résolution de plusieurs différends entre la Ville et le GTR concernant le rendement du GTR pendant la phase d’entretien et l’administration du contrat par la Ville pendant cette même phase.

 

La Ville et le GTR coopèrent et collaborent depuis de nombreux mois à l’élaboration d’un Plan de mise en œuvre rigoureux et au règlement des différends relatifs au défaut et à l’entretien. Ce travail de collaboration a commencé avant la publication du rapport de la Commission. Le règlement démontre que les deux parties reconnaissent l’importance de la coopération, ce que le rapport de la Commission préconisait, et démontre l’engagement continu des deux parties envers l’intérêt public dans la prestation d’un service ferroviaire sécuritaire et fiable sur la Ligne 1 de l’O-Train.

 

Cette entente s’appuie sur le travail déjà accompli pour améliorer le système et reflète un certain nombre de recommandations du rapport de la Commission.

 

Pour en savoir plus sur les programmes et services de la Ville, consultez ottawa.ca ou composez le 3-1-1 (ATS : 613-580-2401) ou le 613-580-2400 pour joindre la Ville en utilisant le Service de relais vidéo canadien. Vous pouvez également communiquer avec nous sur Facebook, Twitter et Instagram.