(Photo credit: City of Ottawa)

La version française suit

OC Transpo sent us a summary of service changes for Stittsville commuters set to start in January 2020. We’ve heard from many riders with suggestions and feedback and I’m glad to see several specific route additions to address those concerns, including new trips in the afternoon from Tunney’s. The new trips and schedules listed below come into effect on January 5-6.

Clearly we have more work to come to improve service, and I will continue to work with residents and OC Transpo to improve service for Stittsville. OC Transpo management has committed to me that they will continue to work next year on transit priorities for Stittsville including:

  • improved service from the Blackstone area
  • adding trips on Routes 261 and 263
  • improving weekend service to the Hazeldean and Iber employment areas
  • extending Route 261 into the Potter’s Key neighbourhood
  • modifying Route 262 to operate via Hartsmere

-GG.


Route 61

  • Adding five westbound afternoon trips at 14:45, 16:08, 16:25, 16:50, and 17:20, from Tunney’s Pasture Station via Bayshore and Eagleson Stations to Terry Fox Station to increase capacity, reduce waiting times for customers, and alleviate bus platform crowding. (Helps to address rider feedback about the need for additional buses to park-and-ride stations.)

Route 62

  • Added a morning eastbound trip from CARDELREC-Goulbourn at 07:10 and an afternoon westbound trip from Tunney’s Pasture Station at 16:28 to increase capacity and alleviate bus platform crowding (began in November).

 

Route 252

  • Improving service reliability by adjusting the time allotted for buses to complete their trips.

 

Route 261

  • Added an afternoon westbound trip at 16:39 from Tunney’s Pasture Station to provide increased capacity for customers (began in November).
  • Improving service reliability by adjusting the time allotted for buses to complete their trips.

 

Route 262

  • Adding an afternoon westbound trip at 15:07 from Tunney’s Pasture Station to provide for increased capacity for customers.
  • Adding an afternoon westbound trip at 17:45 from Tunney’s Pasture Station to provide increased capacity and to alleviate bus platform crowding.
  • Improving service reliability by adjusting the time allotted for buses to complete their trips.

 

Route 263

  • Improving service reliability by adjusting the time allotted for buses to complete their trips.

 

Route 283

  • Improving service reliability by adjusting the time allotted for buses to complete their trips.

 

Route 404

  • To provide customers with more direct service to Canadian Tire Centre, trips that currently bypass Eagleson Station will also bypass Terry Fox Station.  The remaining trips that currently serve Eagleson Station will continue to serve Terry Fox Station.

 

OC Transpo will be publishing a full list of service changes in the coming days.


Amélioration du service d’OC Transpo pour les résidents de Stittsville en janvier 2020

OC Transpo nous a envoyé un résumé des modifications du service qui concernent les usagers de Stittsville, dont l’entrée en vigueur est prévue pour janvier 2020. Vous avez été nombreux à nous transmettre des suggestions et des commentaires, et je suis heureux de voir que plusieurs circuits ont été ajoutés pour répondre à ces préoccupations, notamment de nouveaux trajets en après-midi depuis la station Tunney’s Pasture. Les nouveaux trajets et horaires énumérés ci-dessous s’appliqueront à compter des 5 et 6 janvier.

À l’évidence, il y a encore fort à faire pour améliorer le service à Stittsville, et je continuerai à travailler avec les résidents et OC Transpo en ce sens. La direction d’OC Transpo m’a promis qu’en 2020, elle continuera de travailler sur les priorités de Stittsville en matière de transport en commun, notamment les suivantes :

  • Service amélioré à partir du secteur Blackstone
  • Ajout de trajets pour les circuits 261 et 263
  • Amélioration du service la fin de semaine vers les zones d’emploi des chemins Hazeldean et Iber.
  • Prolongement du circuit 261 jusqu’au quartier Potter’s Key
  • Modification du circuit 262 pour qu’il emprunte la promenade Hartsmere

– GG.

 

Circuit 61

  • Ajout de cinq trajets en direction ouest l’après-midi, à 14 h 45, 16 h 8, 16 h 25, 16 h 50 et 17 h 20, depuis la station Tunney’s Pasture, qui s’arrêteront aux stations Bayshore, Eagleson et Terry Fox, dans le but d’accroître la capacité, de réduire le temps d’attente pour les usagers et de limiter l’achalandage sur les quais d’autobus. (Aide à répondre aux commentaires des usagers sur la nécessité d’augmenter le nombre d’autobus qui desservent les parcs-o-bus)

 

Circuit 62

  • Ajout d’un trajet en direction est le matin, à 7 h 10, depuis le Complexe récréatif CARDELREC Goulbourn et d’un trajet en direction ouest l’après-midi, à 16 h 28, depuis la station Tunney’s Pasture, afin d’accroître la capacité et de réduire l’achalandage sur les quais d’autobus (en vigueur depuis novembre).

 

Circuit 252

  • Amélioration de la fiabilité du service par l’ajustement du temps alloué aux autobus pour effectuer leur trajet.

 

Circuit 261

  • Ajout d’un trajet en direction ouest l’après-midi, à 16 h 39, depuis la station Tunney’s Pasture, afin d’accroître la capacité pour les clients (en vigueur depuis novembre).
  • Amélioration de la fiabilité du service par l’ajustement du temps alloué aux autobus pour effectuer leur trajet.

 

Circuit 262

  • Ajout d’un trajet en direction ouest l’après-midi, à 15 h 7, depuis la station Tunney’s Pasture, afin d’accroître la capacité pour les clients.
  • Ajout d’un trajet en direction ouest l’après-midi, à 17 h 45, depuis la station Tunney’s Pasture, afin d’accroître la capacité et de réduire l’achalandage sur les quais d’autobus.
  • Amélioration de la fiabilité du service par l’ajustement du temps alloué aux autobus pour effectuer leur trajet.

 

Circuit 263

  • Amélioration de la fiabilité du service par l’ajustement du temps alloué aux autobus pour effectuer leur trajet.

 

Circuit 283

  • Amélioration de la fiabilité du service par l’ajustement du temps alloué aux autobus pour effectuer leur trajet.

 

Circuit 404

  • Pour offrir aux usagers un accès plus direct au Centre Canadian Tire, les trajets qui contournent actuellement la station Eagleson éviteront aussi la station Terry Fox. Quant à ceux qui desservent la station Eagleson, ils continueront de s’arrêter à la station Terry Fox.

OC Transpo publiera la liste complète des modifications du service dans les prochains jours.