La version française suit

Severe Storm Information and Resources

Ottawa Public Health and the City of Ottawa are committed to sharing the most up-to-date information about recovery from the severe storms this weekend.

For updates, including support for residents in need, protecting yourself from carbon monoxide exposure, fires, and injuries please visit the Storm Recovery web page.

For information about food safety after a power outage, please see:
Food safety during a power failure

For mental health supports, and responding to stressful events, please see:
Responding to Stressful Events

For information about private well water safety after an emergency, please visit:
Be Well Aware – Ensure your well water is safe during and after emergencies

For Emergency Centres, please visit:
City opens Emergency Reception Centres for residents affected by the storm

Emergency Reception Centres for residents affected by the storm

The City has opened several Emergency Reception Centres where residents can access power and services. The centres are open until 10 pm on Sunday, May 22. They will reopen Monday, May 23, from 10 am until 10 pm on Tuesday, May 24. Locations and hours are subject to change based on community needs.

The following facilities offer power for charging devices, showers, washrooms, food and Red Cross:

Visit this page for more facilities and more information on supports available for residents in need.

Visit the Storm Recovery webpage for the full list of facilities and more information on other supports available for residents in need.

IMPORTANT SAFETY NOTES

  • Keep generators 20 feet away from homes.
  • A full upright or chest freezer will keep food frozen for up to 48 hrs during a power failure and a half-full freezer will keep the food frozen for about 24 hrs.
  • During a power failure, the refrigerator will keep food cool for 4 to 6 hours, depending on the kitchen temperature and the original temperature of the refrigerator.
  • The Distress Centre answers calls 24 hours a day, seven days a week, with crisis line specialists providing confidential support. Callers can reach the Centre at 613-238-3311.

For updates, please follow the City of Ottawa (@ottawacity) and Ottawa Public Health (@ottawahealth) on Twitter and subscribe to the City of Ottawa YouTube Channel.

For general questions, please call 3-1-1 to reach the City of Ottawa.

For health-related questions, you can reach our Ottawa Public Health Information Centre at 613-580-6744.


Information et ressources en cas de tempêtes violentes

Santé publique Ottawa et la Ville d’Ottawa s’engagent à partager les informations les plus récentes sur le rétablissement après les violentes tempêtes de cette fin de semaine.

Pour les mises à jour, y compris le soutien aux résidents dans le besoin, la protection contre l’exposition au monoxide de carbone, les incendies et les blessures, veuillez visiter la page:
Rétablissement après la tempête.

Pour plus d’informations sur la salubrité des aliments en cas de panne de courant, veuillez consulter:
La salubrité des aliments : en cas de panne de courant

Pour les soutiens en santé mentale et la réponse aux évènements stressants, veuillez consulter:
Faire face aux événements stressants

Pour plus d’informations sur la sécurité de l’eau des puits privés après une urgence, veuillez visiter:
Parlons d’eau – Et puis, votre puits? – Assurez-vous que l’eau de votre puits est sécuritaire pendant et après les urgences

Pour les centres d’urgence, veuillez consulter:
La Ville ouvre des centres de réception d’urgence pour les résidents touchés par la tempête

La Ville ouvre des centres de réception d’urgence pour les résidents touchés par la tempête

La Ville a ouvert plusieurs centres de réception d’urgence où les résidents peuvent se rendre pour avoir accès à de l’électricité et des services. Ces centres sont ouverts jusqu’à 22 h le dimanche 22 mai. Ils rouvriront le lundi 23 mai, de 10 heures à 22 heures

le mardi 24 mai. Les emplacements et les heures sont sujets à changement selon les besoins communautaires.

Les installations suivantes offrent de l’électricité pour recharger les appareils, les douches, les salles de bain, la nourriture et la Croix-Rouge :

Visitez cette page pour la liste complètes des installations et d’autres soutiens offerts aux résidents dans le besoin.

Visitez la Rétablissement après la tempête  pour la liste complète des installations et d’autres soutiens offerts aux résidents dans le besoin.

NOTES IMPORTANTES POUR VOTRE SÉCURITÉ

  • Gardez les générateurs à 20 pieds (6 mètres) des maisons;
  • Un congélateur vertical ou congélateur coffre plein gardera les aliments congelés jusqu’à 48 heures en cas de panne de courant et un congélateur à moitié plein gardera les aliments congelés pendant environ 24 heures;
  • Lors d’une panne de courant, le réfrigérateur gardera les aliments au frais pendant 4 à 6 heures, selon la température de la cuisine et la température d’origine du réfrigérateur;
  • Le Centre de détresse répond aux appels 24 heures sur 24, sept jours sur sept, avec des spécialistes en situation de crise sur la ligne d’appel qui fournissent un soutien confidentiel. Les appelants peuvent joindre le Centre au 613-238-3311.

Pour les mises à jour, veuillez suivre la Ville d’Ottawa (@ottawaville) et Santé publique Ottawa (@ottawasante) sur Twitter et vous inscrire à la chaîne YouTube de la Ville d’Ottawa.

Pour des questions générales, veuillez composer le 3-1-1 pour joindre la Ville d’Ottawa.

Pour toute question relative à la santé, vous pouvez jointre notre Centre d’information sur la santé publique d’Ottawa au 613-580-6744.