Le français suit
As many residents are aware, waste pick-up problems continue in Stittsville, Kanata and West-Carleton. For the past couple of months, many streets – and sometimes entire neighbourhoods – have seen delays.
This is not the level of service that the City or residents expect. Thank you to residents for your patience while these issues get resolved. I I am as frustrated as you are about this situation.
I also want to thank waste collection workers with the contractor and with the City of Ottawa. The workers on the front line have been working long hours on hot days to complete the collections.
What’s being done?
City staff is working with the contractor to ensure they meet service standards. The contractor is bringing in additional trucks, mechanics, drivers, and logistics people to help meet the current demand.
The City is taking action to enforce the terms of the contract and any applicable penalties provisions, and is addressing the issue in accordance with the performance management measures of the contract administration policy.
What’s next?
There will likely be more delays to pick-up in the coming weeks. My team will provide updates about missed streets through Twitter and Facebook. If your pick-up is missed, leave it at the curb the next day and trucks will be around to pick it up. If your pick-up is delayed more than a day, please call 3-1-1.
If you have any questions or concerns, please contact my office.
MISE À JOUR : Solutions de la Ville aux retards dans la collecte des déchets
Bon nombre de résidents le savent : les problèmes de collecte des déchets à Stittsville, Kanata et West Carleton–March sont tenaces. Depuis quelques mois, de nombreuses rues, si ce n’est des quartiers entiers, subissent des retards.
La Ville et les résidents s’attendent à un meilleur service. Merci d’être si patients pendant que nous travaillons à résoudre le problème. Je suis tout aussi contrarié que vous par la situation.
Je me joins à l’entrepreneur et à la Ville d’Ottawa pour remercier les travailleurs de la collecte des déchets, qui ne ménagent pas leurs efforts, malgré la chaleur, pour assurer une collecte complète.
Résolution du problème
Le personnel de la Ville travaille avec l’entrepreneur pour qu’il respecte les normes de service. L’entrepreneur acquerra de nouveaux camions et embauchera mécaniciens, chauffeurs et employés de soutien logistique pour mieux répondre aux besoins actuels.
Pour sa part, la Ville s’emploie à faire respecter le contrat et à appliquer les pénalités exigibles, le tout conformément aux mesures de gestion du rendement prévues par la Politique relative à la gestion de contrats.
Prochaines étapes
Il y aura probablement encore des retards dans les prochaines semaines. Mon équipe indiquera sur Twitter et Facebook les rues où les déchets n’ont pas été ramassés. Advenant un retard avec votre collecte, laissez vos déchets au bord de la rue : des camions viendront les chercher le lendemain. Si ce n’est pas le cas, appelez le 3‑1‑1.
Si vous avez des questions, n’hésitez pas à communiquer avec moi.