Le français suit
Councillor asks why Para Transpo online booking is taking so long https://t.co/es5nsyd5JS #ottnews #ottawa pic.twitter.com/grYVc6Me5T
— CBC Ottawa (@CBCOttawa) June 20, 2019
We had a long discussion on Wednesday at our Transit Commission meeting about ParaTranspo customer service – specifically about delays in launching the online booking system. I asked for the issue to be discussed after Councillor Rawlson King raised the issue at City Council a couple weeks back.
Online booking has been talked about for years, but is still far from being launched. OC Transpo staff have committed to preparing a report to be presented to the Commission this fall. There’s still no clear timeline for when the system will launch – other than it will happen sometime before 2022. Meanwhile, ParaTranspo customers can spend hours on the phone trying to book a ride. That’s unacceptable.
At the meeting, I had an exchange with OC Transpo head John Manconi about the delays. You can hear that discussion here:
And here are Councillor King’s comments from the meeting:
I’m working alongside Councillor King and several other council colleagues to keep the heat on OC Transpo staff to get the online booking app launched as soon as possible, and in the meantime find short-time fixes to reduce the waiting time on the phone.
I am also interested to hear from ParaTranspo users about their experience with the service. You can email me at glen.gower@ottawa.ca.
CARNET DU CONSEILLER : Nous avons besoin d’un meilleur système de réservation pour Para Transpo
Mercredi, lors de la réunion de la Commission du transport en commun, nous avons eu une longue discussion au sujet du service à la clientèle de Para Transpo, plus précisément au sujet des retards dans le lancement du système de réservation en ligne. J’ai demandé que la question soit examinée après que le conseiller Rawlson King a soumis ce problème au Conseil municipal il y a quelques semaines.
Le système de réservation en ligne fait l’objet de discussions depuis des années, mais est encore loin d’être lancé. Le personnel d’OC Transpo s’est engagé à préparer un rapport qui sera présenté à la Commission cet automne. Il n’y a toujours pas de date précise pour le lancement du système – on sait seulement qu’il aura lieu d’ici 2022. Pendant ce temps, les clients de Para Transpo peuvent passer des heures au téléphone à tenter de réserver un transport, ce qui est inacceptable.
Je travaille en collaboration avec M. King et plusieurs autres collègues du Conseil pour faire pression sur le personnel d’OC Transpo afin qu’il lance l’application de réservation en ligne aussi tôt que possible et trouve entre temps des solutions à court terme pour réduire le temps d’attente au téléphone.
J’aimerais également connaître l’opinion des utilisateurs de Para Transpo au sujet de leur expérience avec le service. Vous pouvez m’écrire à glen.gower@ottawa.ca.