La version française suit

Shovels should be in the ground later this year for the next section of Robert Grant Avenue, from Abbott Street to Hazeldean Road.

Council today authorized the City to enter into a front-ending agreement with Fernbank Landowners Group Ltd. for the design and construction of the transportation corridor. The front-ending agreement is a financing arrangement that will allow construction to start ahead of schedule.

It’s hard to overstate the importance of Robert Grant Avenue to Stittsville’s transportation network. This 1.5-km portion will provide much-needed access to the growing Fernbank community, including the first contiguous sidewalk and cycle paths between Fernbank and Hazeldean. When the road opens, it will also allow for more efficient routing of OC Transpo buses.

When the full project is completed, it will be the primary north-south route from Fernbank to the 417 for vehicles, buses, pedestrians, and cyclists. It will serve residents in Stittsville, Kanata, and Rideau-Jock. We will continue to work with City staff and stakeholders to advance construction on the remaining portion of Robert Grant Avenue north of Hazeldean Road as soon as possible.

This section of the north-south arterial is part of the development at 5618 Hazeldean Road, known as the Kizzel lands. Upon the completion of the roadway construction and prior to public usage, the applicant will have to dedicate the roadway as part of the subdivision registration.

The costs have been identified as $20,334,800 plus applicable taxes and indexing. Upon completion of work and fulfillment of the agreement conditions, the City will reimburse Fernbank Landowners Group Ltd. with an estimated $5 million in 2023, and the remainder in 2024.


 

Carnet : Le Conseil donne le feu vert au prochain tronçon de l’avenue Robert-Grant

Plus tard cette année, on devrait donner les premiers coups de pelle pour l’aménagement du prochain tronçon de l’avenue Robert-Grant, de la rue Abbott au chemin Hazeldean.

Aujourd’hui, le Conseil a autorisé la Ville à conclure un accord de financement préalable avec Fernbank Landowners Group Ltd. pour la conception et la construction du couloir de transport. L’accord est une entente de financement qui permettra de lancer les travaux plus tôt que prévu.

On ne saurait exagérer l’importance de l’avenue Robert-Grant pour le réseau de transport de Stittsville. Ce tronçon de 1,5 km fournira un accès plus que nécessaire à Fernbank, une collectivité en pleine expansion, en plus de prévoir l’aménagement des premiers trottoirs et pistes cyclables contigus entre les chemins Fernbank et Hazeldean. Une fois ouvert, le tronçon permettra également des circuits plus efficaces pour les autobus d’OC Transpo.

Le tronçon, une fois terminé, deviendra le principal axe nord-sud du chemin Fernbank à la route 417 pour les véhicules, autobus, piétons et cyclistes. Il desservira les résidents de Stittsville, Kanata et Rideau-Jock. Nous continuerons de travailler avec le personnel de la Ville et les parties prenantes de sorte à faire avancer le plus vite possible le dossier de l’aménagement du tronçon restant de l’avenue Robert-Grant, au nord du chemin Hazeldean.

Ce tronçon de l’artère nord-sud fait partie du projet d’aménagement du 5618, chemin Hazeldean, connu sous le nom des terres Kizzel. À la fin des travaux d’aménagement de la chaussée et avant l’ouverture du tronçon à la population, le requérant devra l’officialiser dans le cadre de l’enregistrement du lotissement.

Les coûts sont établis à 20 334 800 $ plus taxes et indexation. Une fois les travaux achevés et les conditions de l’accord satisfaites, la Ville remboursera à Fernbank Landowners Group Ltd. un montant estimé à 5 millions en 2023, et le solde en 2024.