La version française suit

Para Transpo customers now have more self-service options to book and track trips. OC Transpo launched the new My Para Transpo online application.

With this new application, Para Transpo customers can now:

  • Book a next-day trip
  • Cancel a booked trip
  • Track the location of a vehicle for an imminent trip
  • Manage their customer profile information

The browser-based application is mobile friendly and can accommodate various device platforms.

My Para Transpo has been developed in collaboration with Para Transpo customers. Since December 2020, a working group of customers has been testing the application and an early adopters’ group has been piloting the service since July 2021.

My Para Transpo will continue to improve as new functions are added and technology improves. Future releases will include enhancements requested through customer feedback, including functionality that allows designated support persons and institutions to book or cancel trips on behalf of their clients or loved ones, customer notifications for upcoming trips, and a downloadable mobile application.

To ensure a seamless transition to My Para Transpo, the existing web forms that have been available to customers for bookings and cancellations will be maintained for an overlap period of 12 weeks.

To learn more about OC Transpo’s My Para Transpo online application, you can visit octranspo.com.

For more information on City programs and services, visit ottawa.ca, call 3-1-1 (TTY: 613-580-2401) or 613-580-2400 to contact the City using Canada Video Relay Service.  You can also connect with us through FacebookTwitter and Instagram.


La nouvelle application Mon Para Transpo d’OC Transpo facilite la réservation d’un trajet en ligne

Les usagers de Para Transpo ont désormais plus d’options libre-service pour réserver et suivre leurs trajets. OC Transpo a lancé la nouvelle application en ligne Mon Para Transpo.

Grâce à cette nouvelle application, les clients de Para Transpo peuvent maintenant :

  • réserver un trajet pour le lendemain;
  • annuler un trajet réservé;
  • localiser le véhicule d’un trajet à venir;
  • gérer les renseignements de leur profil client.

L’application Web est compatible avec les appareils mobiles et peut s’adapter à la plateforme de divers appareils.

Mon Para Transpo a été élaboré en collaboration avec les usagers de Para Transpo. Depuis décembre 2020, un groupe de travail composé de clients teste l’application, alors qu’un groupe de premiers utilisateurs met à l’essai le service depuis juillet 2021.

Mon Para Transpo va s’améliorer à mesure que de nouvelles fonctions seront ajoutées et que la technologie progressera. Les prochaines versions comprendront les améliorations demandées par les clients, notamment : une fonction permettant aux personnes de soutien et aux institutions désignées de réserver ou d’annuler des trajets au nom de leurs clients; les notifications aux usagers concernant leurs trajets à venir; et une application mobile à télécharger.

À l’appui d’une transition harmonieuse vers Mon Para Transpo, les clients auront encore accès aux formulaires en ligne pour les réservations et les annulations pour une période de chevauchement de douze semaines.

Pour d’autres renseignements sur l’application en ligne Mon Para Transpo d’OC Transpo, vous pouvez visiter le site octranspo.com.

Pour en savoir plus sur les programmes et services de la Ville, consultez ottawa.ca ou composez le 3‑1‑1 (ATS : 613-580-2401) ou le 613-580-2400 pour joindre la Ville en utilisant le Service de relais vidéo canadien. Vous pouvez également communiquer avec nous sur Facebook, Twitter et Instagram.